Борис Пројовић

Boris Projović

Autor sistema za pamćenje i učenje Hobotnica

Instruktor učenja i pamćenja u mnemoničkoj školi pamćenja i učenja “Hobotnica “   http://www.eduhobotnica.rs

Član Mense Srbije, кoordinator SIG-a za razvoj pamćenja i učenja u Mensi Srbije .

Imejl: boris.projovic@mensa.rs

Saradnik u više edukativnih projekata.

Stručni saradnik,  trener za disciplinu memorije na TV projektu “Super ljudi”, Emotion produkcija, TV  Prva.

Pravoslavni teolog.

Aktivno vojno lice u Vojsci Srbije.

Šta je to Mnemonička veština ?

Mnemonika je mentalna disciplina pamćenja, koja datira još iz Antičke Grčke. Većina filosofa Antičke Grčke je poznavala ovu memorijsku disciplinu.  Mnemonika kao disciplina pamćenja se sastoji od niza memorisjkih tehnika I Sistema,  koji omogućavaju osobi koja njima vlada ,  da pamti enormne količine podataka ,kao I da ih se sa lakoćom po potrebi priseća. Primetan je I napredak u stepenu razumevanja informacija odnosno  materije uopšte.

Po čemu je škola Hobotnica jedinstvena škola pamćenja na Balkanu?

HOBOTNICA  je  jedino mesto na Balkanu  gde možete postati Mnemoničar.

I jedina škola  koja video  snimcima demonstrira  nivo obučenosti polaznika škole.

U Hobotnici se polaznik ne upoznaje sa mnemonikom na informativnom nivou.

U tome je škola HOBOTNICA jedinstvena na Balkanu.

Da li je mnemonika sport?

Kao  u klasičnom sportu,  tako je  i u mnemoničkoj  veštini  (“mentalnom sportu”). Polaznike nije dovoljno naučiti šta da rade i dati im instrukcije kako to da rade,  već je jako važno uvežbati ih da to rade uspešno. Dakle, veština pamćenja se uči i trenira.

Učimo da koristimo ceo mozak, obe hemisfere mozga.

Najvažnije je to da se  polaznici  osposobljavaju  da sami razmišljaju, mnemonički, da samostalno donose odluke prilikom pripreme  plana  zapamćivanja  materije –  kada, kako, i koju  mnemoničku tehniku ili kombinaciju tehnika, ili sistem, upotrebiti,  kako realizovati potpuno  zapamćivanje podatka i informacija.

Da li tajnama mnemoničke veštine može da ovlada svako ?

Apsolutno da.  Svako može da nauči da šutira loptu pravilno. Naravno da će biti razlike u kvalitetu realizovanja zadatka, ali svako će savladati osnovne elemete. Tako je i sa mnemonikom.  Neko će poboljšati  pamćenje  pet puta, a neko pedeset puta. Složićete se sa mnom da je i poboljšanje pamćenja “dva puta” uspeh i sjajna stvar.

Gde?

http://www.eduhobotnica.rs