Boris Projović
Autor sistema za pamćenje i učenje Hobotnica
Instruktor učenja i pamćenja u mnemoničkoj školi pamćenja i učenja “Hobotnica “ http://www.eduhobotnica.rs
Član Mense Srbije, кoordinator SIG-a za razvoj pamćenja i učenja u Mensi Srbije .
Imejl: boris.projovic@mensa.rs
Saradnik u više edukativnih projekata.
Stručni saradnik, trener za disciplinu memorije na TV projektu “Super ljudi”, Emotion produkcija, TV Prva.
Pravoslavni teolog.
Aktivno vojno lice u Vojsci Srbije.
Šta je to Mnemonička veština ?
Mnemonika je mentalna disciplina pamćenja, koja datira još iz Antičke Grčke. Većina filosofa Antičke Grčke je poznavala ovu memorijsku disciplinu. Mnemonika kao disciplina pamćenja se sastoji od niza memorisjkih tehnika I Sistema, koji omogućavaju osobi koja njima vlada , da pamti enormne količine podataka ,kao I da ih se sa lakoćom po potrebi priseća. Primetan je I napredak u stepenu razumevanja informacija odnosno materije uopšte.
Po čemu je škola Hobotnica jedinstvena škola pamćenja na Balkanu?
HOBOTNICA je jedino mesto na Balkanu gde možete postati Mnemoničar.
I jedina škola koja video snimcima demonstrira nivo obučenosti polaznika škole.
U Hobotnici se polaznik ne upoznaje sa mnemonikom na informativnom nivou.
U tome je škola HOBOTNICA jedinstvena na Balkanu.
Da li je mnemonika sport?
Kao u klasičnom sportu, tako je i u mnemoničkoj veštini (“mentalnom sportu”). Polaznike nije dovoljno naučiti šta da rade i dati im instrukcije kako to da rade, već je jako važno uvežbati ih da to rade uspešno. Dakle, veština pamćenja se uči i trenira.
Učimo da koristimo ceo mozak, obe hemisfere mozga.
Najvažnije je to da se polaznici osposobljavaju da sami razmišljaju, mnemonički, da samostalno donose odluke prilikom pripreme plana zapamćivanja materije – kada, kako, i koju mnemoničku tehniku ili kombinaciju tehnika, ili sistem, upotrebiti, kako realizovati potpuno zapamćivanje podatka i informacija.
Da li tajnama mnemoničke veštine može da ovlada svako ?
Apsolutno da. Svako može da nauči da šutira loptu pravilno. Naravno da će biti razlike u kvalitetu realizovanja zadatka, ali svako će savladati osnovne elemete. Tako je i sa mnemonikom. Neko će poboljšati pamćenje pet puta, a neko pedeset puta. Složićete se sa mnom da je i poboljšanje pamćenja “dva puta” uspeh i sjajna stvar.